Schaapskudde De Fryske Marren

Schaapskudde De Fryske Marren
Schaapskudde De Fryske Marren van Landschapsbeheer Terra

vrijdag 1 april 2016

Wallhanging 2


Deze keer heb ik originele Tiroler bergschaap wol als ondergrond gebruikt, daarop een laagje Ramie afgewisseld met lontwol 50% tussah en 50% merino wol. Deze lagen nogmaals herhaald.



Ramie is een van nature in oostelijk AziĆ« voorkomende plant uit de brandnetelfamilie. Boehmeria nivea is een meerjarige plant en wordt doorgaans 1 tot 2,5 meter hoog. De bladeren zijn hartvormig en aan de onderzijde wit tot zilverkleurig. Wikipedia
En wordt ook wel Chinees gras genoemd.

Door verschillende 'fibers' te gebruiken is het een mooie stevige lap geworden. 
Ik had wat restanten wol in een nylonkous geknoopt en met de bonte was mee laten draaien, dit gaf mooie gevilte ballen terug. 
Deze heb ik gehalveerd en als bloem in dit wandkleedje gebruikt.
Ook hier heb ik, uit voorzorg, weer een beetje zijde en ramie over de zwarte woldraadjes en viltballen gelegd.
Het werken met draadjes kom je regelmatig tegen in verschillende viltwerkstukken en het valt nog tegen om dat een beetje goed gefatsoeneerd neer te leggen.
Uiteindelijk heb ik nog Gotland lokken, Wensleydale lokken en Heideschaap lokken in het kleed verwerkt.
Een mooie tak, of stuk van een gewei moet nog gevonden worden om wandkleedje op te hangen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten